قفسه های فروشگاهی

تجهیز سیستم

قفسه های فروشگاهی

تجهیز سیستم

شیر انبساط الکترونیکی چیست؟

شیر انبساط الکترونیکی چیست؟

شیر انبساط در کنار کمپرسور،کندانسور و اواپراتور یکی از 
چهار جزء اصلی سیکل سرمایش فریونی ست.شیر انبساط ضمن 
شکستن فشارمبرد مایع ارسال شده وظیفه ی کنترل کیفیت و 
کمیت مبرد ورودی به اوپراتورهای انبساط مستقیم را عهده دار است.استفاده از شیر انبساطالکترونیکی جهت یخچال و فریزرها و سردخانه های هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها بجای استفاه از شیر انبساط ترموستاتیکی می تواندعلاوه بر کاهش مصرف انرژی و کنترل دقیق دمای اواپراتور،
کابین
 و یا اتاق، از خطراتی که کمپرسورها را تهدید می کند کاسته و بر عمر آنهابیفزاید

عملکرد شیر انبساط الکترونیکی بر پایه ی یک طراحی بسیار ماهرانه 
قرار دارد.شیرهای انبساط الکترونیکی جریان مبرد ورودی به اواپراتورهایانبساط مستقیم را کنترل می کنند.آنها این عمل را در پاسخ 
به سیگنال های ارسال شده از طرف یک کنترلر الکترونیکی انجام می دهند.برایباز و بسته شدن شیر از یک موتور کوچک استفاده می شود.این موتور استپ موتور (step motor)و یا استپر موتور (stepper motor)نامدارد.استپ موتورها (stepper motors)عمل دوران را بصورت پیوسته انجام نمی دهند.موتورها 
تحت کنترل یک کنترلر الکترونیکی می باشند و بهازای هر سیگنالی که از کنترلر برای آنها فرستاده میشود به اندازه ی کسری از یک 
دور کامل دوران می کنند.استپ موتور (step motor)براساس حرکت چرخ دنده ای که موقعیت یک پین را در مجرای عبور مبرد تغییر می دهد عمل می کند.

استپ موتورها(step motors) می توانند با ۲۰۰ گام در ثانیه پیش رفته و سریعا به موقعیت دقیق قبلی بازگردند.کنترلر تعداد سیگنالگام هایارسال شده را بیاد می سپارد.این امر کنترلر را قادر می سازد 
تا شیر را در هر لحظه ای به هر موقعیت قبلی ای برگرداند.بدین ترتیب شیرکنترل بسیار دقیقی روی جریان مبردی دارد که از آن 
در حال عبور است.این نوع از شیرها عموما ۱۵۹۶ گام کنترلی دارند و مقدار هرگامبرابرست با ۰٫۰۰۰۰۷۸۳ اینچ.

حسگرهای شیر انبساط الکترونیکی

ارسال سیگنال های الکترونیکی از کنترلر به شیر انبساط معمولا 
بوسیله یک مقاومت گرمایی(Thermistor) که با جریان هوای تخلیهشده(Discharge airflow) به داخل اتاق یا کابین در ارتباط می باشد، انجام می پذیرد.
 
یک مقاومت گرمایی(Thermistor) چیزی نیست جز یکمقاومت الکتریکی(Resistor) که با تغییر نمودن دما، مقدار مقاومتش تغییر می کند.
 
معمولا حسگرهای دیگری هم به منظور تشخیص 
مقدارفوق گرم شدن(Superheat) مبرد در ورودی و خروجی اواپراتور نصب می شوند.این امر کپرسور را در مقابل هرنوع 
برگشت مبرد مایع به آن درشرایط کم بودن فوق گرمی(Low superheat) محافظت می نماید.همچنین می توان از مبدل های 
فشار(Pressure transducers) بمنظور کنترلفشار/دما و فوق گرم بودن مبرد استفاده نمودمبدل های فشار(Pressure transducers) عموما دارای ۳ رشته سیم هستند دوسیم برایتامین برق تغذیه و سیم سوم جهت سیگنال خروجی.
 
عموما با افزایش فشار، ولتاژ خروجی از سیم مربوط به سیگنال نیز افزایش می یابد وکنترلر با استفاده از این سیگنال و بکمک جدول فشار/دما که درونش برنامه ریزی شده، دمای مبرد را محاسبه می نماید.

ترکیب هم زمان عمل حفاظت کمپرسور در مقابل برگشت مبرد 
مایع و قابلیت بدست آوردن کنترل دمای تنظیمی تخلیه شده در کابین، شیرانبساط الکترونیکی را به وسیله ای مفید برای کابردهای متنوع 
تبدیل نموده استبرخی از شیرهای انبساط الکترونیکی می توانند برایکاربردهای خاص برنامه ریزی شوند.

حلقه ى بازخوردى

این احتمال وجود دارد که کنترلر,شیر انبساط الکترونیکى را بیش از نیاز باز کند و سبب پرخورانى شدن اواپراتور گردد.در این شرایط حسگرهاىبکاررفته در سیستم تبرید و متصل به کنترلر شرایط را حس نموده و بازخورد ان را به کنترلر و شیر انبساط خواهند داداین امر باعث حرکتاستپ موتور(Step motor) در جهت بسته شدن مى شود و شیر را بیشتر مى بندد.

پروفسور John Tomczyk
قفسه فروشگاهی 

بازگشایی بزرگترین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور

بزرگترین فروشگاه رفاه هایپر نسل جدید کشور با تجهیزات شرکت تجهیز فرایند سیستم و با حضور دکتر گل­زاده عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه­های زنجیره­ای رفاه، دکتر خراسانی معاون بازرگانی و دکتر عسگری مدیر بازاریابی و تحقیقات بازار در اصفهان بازگشایی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه،دکتر گل‎­زاده در سفر یک روزه خود به اصفهان ابتدا با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ” زنده رود” از نسل جدید فروشگاه‎­های رفاه با مردم سخن گفت.

مدیر عامل شرکت تصریح کرد: فروشگاه­‎های زنجیره­‌ای رفاه در سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته است و ما این رقم را در سال جاری بیش از این تصور می­‎کنیم. وی افزود: این شرکت هم اکنون با حدود سه هزار شرکت تولیدی و تأمین­کننده محصولات همکاری دارد و نزدیک به ۳۳۰۰ نفر در فروشگاه‎­های زنجیره­‎ای رفاه مشغول به کار هستند.

دکتر گل­‎زاده ادامه داد: فراوانی و تنوع محصولات و پوشش سلایق مختلف و همچنین لذت­‎بخش بودن خرید از زمان ورود به فروشگاه تا هنگام خروج، از اهداف راه­‎اندازی نسل جدید فروشگاه­‎های زنجیره­‎ای رفاه است.

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سپس در جمع خبرنگاران رسانه­‎های شهر اصفهان حضور یافت و به سؤالات آنها پاسخ داد. وی در تشریح فعالیت­‎های رفاه گفت: از ۵ ماه قبل نسل جدید فروشگاه­‎های رفاه آغاز به کار کرد که در حال حاضر فروشگاه رفاه علامه مجلسی اصفهان، پنجمین فروشگاه نسل جدید و بزرگ­‎ترین رفاه هایپر در میان فروشگاه­‎های رفاه کشور به شمار می­‎رود. وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۵ فروشگاه دیگر نیز به نسل جدید این فروشگاه‎­ها خواهند پیوست، افزود: در سال آینده ۴۰ فروشگاه دیگر رفاه نیز به نسل جدید فروشگاه­‎های زنجیره­‎ای رفاه اضافه می­‎شوند که ۶۰ درصد این فروشگاه­‎ها با سرمایه­‎گذاری مجدد و ۴۰ درصد فروشگاه­‎ها جدید هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجائی که یکی از اصلی‌ترین اهداف ما تقویت تولید داخلی است، هم اکنون در این مجموعه، حدود ۹۰ درصد کالاهای عرضه شده داخلی هستند. باید توجه داشت در صورتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور تقویت شوند هزینه لجستیک ملی کاهش می­‎یابد و این به نفع اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان داخلی است.

دکتر گل­‎زاده خاطر نشان کرد: توجه به نشان‌های تجاری داخلی یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و به طور قطع تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید به این سیاست‌های راه‌گشا و مهم توجه داشته باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

وی ادامه داد: زمانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سراسر کشور در راستای تقویت برندهای داخلی تلاش کنند و مشوقی برای تولیدکنندگان داخلی باشند به طور قطع شاهد بالندگی تولید داخلی خواهیم بود و کمک زیادی به اقتصاد کشور و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت اضافه کرد: نیاز است برخی سازمان‌ها از تصدی‌گری‌های بی‌مورد در بخش عرضه کالاها خودداری کنند، متأسفانه در حال حاضر برخی فروشگاه‌ها بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند که هم از لحاظ حرفه‌ای و هم از لحاظ بهداشتی مشکل‌ساز است.

دکتر گل­‎زاده پس از این نشست خبری، در آیین رونمایی از نسل جدید فروشگاه رفاه علامه مجلسی اصفهان به عنوان بزرگ­‎ترین رفاه هایپر نسل جدید کشور حضور یافت.

این مراسم که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگری از مقامات و مسئولین محلی و نیز رفیعی مدیر فروشگاه­‎های رفاه استان­‎های اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با استقبال کم نظیر مردم خوب اصفهان همراه بود.

در این مراسم دکتر گل­‎زاده با اعلام اینکه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان تخفیف به مشتریان خود داده است، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی با وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی داریم و تلاش کرده‌ایم بهترین محیط‌ را با حداکثر امکانات رفاهی برای خرید عموم مردم فراهم کنیم.

قفسه های فروشگاهی

سوپر مارکت- هایپر مارکت

بخش عمده ی یک فروشگاه و یا یک هاپر مارکت را قفسه های فروشگاهی تشکیل می دهند لذا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. حجم زیادی از محصولات توسط قفسه ها عرضه می شود… تکنولوژی ساخت ، میزان تحمل بار ، استحکام و… از فاکتور های مهم یک قفسه می باشد…
شرکت تجهیز فرآیند سیستم انواعی از بهترین قفسه های فروشگاهی با تنوع بسیار بالا متناسب با نیاز هر فروشگاه با کاربری های خاص مختص هر محصول را  ارائه می نماید.